Det handlar om att göra det så enkelt och "normalt" som möjligt att vara miljövänlig, så att man handlar rätt utan att ens tänka på det.
I längden räcker det inte med att omärkligt puffa någon, påpekar baronessan Neuberger som sitter i brittiska överhuset. Det kan faktiskt krävas en rejäl knuff.
Här finns en rapport om hur man förändrar folks beteende.
Och här, slutligen, finns svaret på hur man kan få folk att välja att använda fläkt i stället för airconditioning. En rapport av det franska institutet för strategiska analyser, på engelska. Författaren till rapporten talade om samma sak på en konferens jag var på för någon vecka sen.
The area of energy consumption can also benefit from this type of strategy. An experiment carried out in California compared the effectiveness of four messages placed on front doors in an attempt to entice 290 households into using fans rather than air conditioning. The first message informed consumers that by adopting such a change, they would save 54 dollars on their monthly electricity bill. The second informed them that doing so would enable them to avoid generating around a two hundred pounds of greenhouse gases every month. The third message highlighted the fact that using fans was the most responsible behaviour, as it consumed the least amount of energy. Finally, the fourth message informed people of the high percentage of neighbouring households using fans rather than air conditioning, a statistic accompanied by the comment: “the most popular choice in your community”. The result was that the households receiving this fourth message were the ones that reduced their consumption by the greatest amount – 10% less by their following electricity bill – and the most durably.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar