03 maj 2014

Glassmaskin - slushmaskin

Tyvärr blev det mjölkslush istället för mjukglass när jag skulle testa vår mjukglassmaskin, hur går det för dig, Signe? För lite gelatin tänker jag. Jag ska testa med köpes-smet innan jag ger upp för gott. Gett upp för gott har vår hårdglassmaskin från OBH Nordica gjort. Båda glassbehållarna är spruckna med utläkande saltlösning...

Nej, det är nog så att glass i alla former (och för den delen sockervadd) görs bäst i seriösa torg eller industrimaskiner. Tänker jag. Vad tänker du?

3 kommentarer:

Bodil sa...

En bieffekt av slush är att kroppen känns nedkyld. Inklusive hjärnan.

Jörel sa...

Jag tror att vi hade en glassmaskin som faktiskt funkade. Men vart den dog vägen vete stackarn.

Jörel sa...

Alltså "tog" vägen skulle det vara. Men "dog" vägen var kanske vad som hände.