02 maj 2014

Jag har deklarerat!

Och jobbat klart denna vecka, denna sköna kortvecka. Idag jobbade de som inte hade semester att ta ut hur som helst, de som inte hade föräldraledighet att ta ut, ja, och jag. Som trodde att en arbetsdag i lugn och ro skulle göra mig glad. Det gjorde den väl på sätt och vis, jag hann det jag måste och var inte stressad.

Barnen var lediga med maken, så jag åkte snabbussen in till stan och hem. Tänk en buss som tar en in och ut ur stan på mindre än en kvart i vardera riktningen. Normalt är det svängen förbi sjukhuset, som tar så sjukt lång tid. Mer direktbussar tack! Men, jag förstår, målgruppen jobbar på sjukhuset eller går på universitetet, det är väl så. Alltså memorera: kl. 8 samt 16.15, raka spåret.

Imorgon är det löööördag! Hoppas på lite inneliv och lite uteliv.

Inga kommentarer: