Jag vann damklassen i utklädningstävlingen i Påskkärringrännet. Inte skidtävlingen. Men ändå, gode nöjd.
Visar inlägg med etikett skönhet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett skönhet. Visa alla inlägg
19 april 2014
En slags vinst
17 april 2014
Spring
Åtta kilometer egentid med musik och sköna vyer. Det regnar idag. Pausade för att lägga ut en het selfie på Instagram, svettig blondin i blank VCT-jacka springer i regn och lera med fjällvy som bakgrund.
Tog av toppluvan, stylade Pumajackan och gjorde en lämplig min, så lämplig det går efter löpning.
Tog en selfie.
Såg bara sträng och skitsur ut och det syntes på bilden att jag var för andfådd för att andas genom näsan.
Tog en till.
Glasögonen hade immat igen av flåsandet.
Det blev inga selfies men så här ser det ut idag vid Vindelåforsen.
07 april 2014
15 mars 2014
01 mars 2014
04 december 2012
07 november 2012
Akvariet i Barcelona
Vi reste ner mot hamnen och sökte oss fram till Akvariet. Men först tog vi en stöd Mac, skönt att kunna beställa och äta något man är hemtam med. Medan U fixade biljetter besökte A, O och jag akvarieshoppen. Ett osmart drag. Under hela utflykten längtade barnen till shoppen för att få köpa de gosedjur de önskade sig...
Nåväl. På akvariet kommer man först till en lång rad härliga akvarier med olika teman. Coolast var de tropiska fiskarna, de giftiga fiskarna och rockorna. Rockor är söta, med ett litet ansikte riktat mot botten. Stenfiskarna, de allra giftigaste, var så svåra att upptäcka, att vi inte såg dem.
När vi kikat och kikat var det dags för den stora upplevelsen. 80 m hajtunnel. Inte bara hajar förstås, rockor och en cool fisk som heter klumpfisk. Vi åkte på ett transportband av trä och kunde koncentrera oss på att kika på fiskarna inne i den stora tanken. Då och då simmade en fisk över skallen. Jag kände mig lite åksjuk, men de övriga i familjen hade inga problem.
Sedan kom vi ut i en härlig lekhörna, explora, där man kunde klättra på grodor, gå genom en val och trycka på knappar i en u-båt. Sedan kikade vi på information om människan och havet, hur vi påverkar och påverkas. Till slut hade vi gjort allt vi kunde komma på och drog oss mot utgången. Då blev det äntligen dags för en söt säl och Penguin att följa med oss hem. Sedan tog vi bussen till stranden, men det är en annan historia...
Nåväl. På akvariet kommer man först till en lång rad härliga akvarier med olika teman. Coolast var de tropiska fiskarna, de giftiga fiskarna och rockorna. Rockor är söta, med ett litet ansikte riktat mot botten. Stenfiskarna, de allra giftigaste, var så svåra att upptäcka, att vi inte såg dem.
När vi kikat och kikat var det dags för den stora upplevelsen. 80 m hajtunnel. Inte bara hajar förstås, rockor och en cool fisk som heter klumpfisk. Vi åkte på ett transportband av trä och kunde koncentrera oss på att kika på fiskarna inne i den stora tanken. Då och då simmade en fisk över skallen. Jag kände mig lite åksjuk, men de övriga i familjen hade inga problem.
Sedan kom vi ut i en härlig lekhörna, explora, där man kunde klättra på grodor, gå genom en val och trycka på knappar i en u-båt. Sedan kikade vi på information om människan och havet, hur vi påverkar och påverkas. Till slut hade vi gjort allt vi kunde komma på och drog oss mot utgången. Då blev det äntligen dags för en söt säl och Penguin att följa med oss hem. Sedan tog vi bussen till stranden, men det är en annan historia...
28 juni 2012
Den här dagens anmodan
Jörel: Ja. Backup ska man ta. Noterar det och ska. Sen.
Här kommer en annan anmodan minst lika allvarlig. Använd cykelhjälm! Min klokaste kollega har övertygat mig med alla argument jag redan vet, som hur förödande små hjärnskador kan bli för livet, hur det gick för den patienten och för den, hur oumbärlig jag och mina förmågor är för ungarna, karln, kollegorna, samhället, världen, hur dumt det är att inte göra det lilla man kan när det finns så mycket man inte kan påverka.
Så nu har jag haft cykelhjälm tre dagar i rad.
Gåen je och gören sammalunda.
Här kommer en annan anmodan minst lika allvarlig. Använd cykelhjälm! Min klokaste kollega har övertygat mig med alla argument jag redan vet, som hur förödande små hjärnskador kan bli för livet, hur det gick för den patienten och för den, hur oumbärlig jag och mina förmågor är för ungarna, karln, kollegorna, samhället, världen, hur dumt det är att inte göra det lilla man kan när det finns så mycket man inte kan påverka.
Så nu har jag haft cykelhjälm tre dagar i rad.
Gåen je och gören sammalunda.
28 april 2012
Come on, bad hairday!
Man har inte sämre hårdagar än man gör sig...
Dag 1: fixar håret med lite vax, Garniers Fructis, hundra år gammalt.
Dag 2: varför inte upprepa ett vinnande koncept? Men vänta nu, kändes håret inte lite kladdigt när jag tvättade det? Äsch det är väl ändå ingenting, i med lite produkt och iväg till jobbet.
Väl på jobbet insåg jag att, jo, det är möjligt, håret kan se fett ut och ändå vara elektriskt. Tack vare en unik formula som förmodligen bättrat på sig i badrumsskåpet genom åren. Vad göra? Försöka stå ut, få bukt på flygigheten med lite vatten, dra och fluffa och sucka. Fett hår är inte det nya svarta.
Idag försökte jag rensa ut eländet med: schampo, mer schampo, tvål och diskmedel. Efter denna skonsamma behandling blåste jag håret torrt, fuktade det lite för att få bukt med flygigheten och, ja, det blev väl rätt ok.
Men imorgon blir det chevaux naturelle, med en liten, liten kvardröjande minoritet av vax...
Dag 1: fixar håret med lite vax, Garniers Fructis, hundra år gammalt.
Dag 2: varför inte upprepa ett vinnande koncept? Men vänta nu, kändes håret inte lite kladdigt när jag tvättade det? Äsch det är väl ändå ingenting, i med lite produkt och iväg till jobbet.
Väl på jobbet insåg jag att, jo, det är möjligt, håret kan se fett ut och ändå vara elektriskt. Tack vare en unik formula som förmodligen bättrat på sig i badrumsskåpet genom åren. Vad göra? Försöka stå ut, få bukt på flygigheten med lite vatten, dra och fluffa och sucka. Fett hår är inte det nya svarta.
Idag försökte jag rensa ut eländet med: schampo, mer schampo, tvål och diskmedel. Efter denna skonsamma behandling blåste jag håret torrt, fuktade det lite för att få bukt med flygigheten och, ja, det blev väl rätt ok.
Men imorgon blir det chevaux naturelle, med en liten, liten kvardröjande minoritet av vax...
Etiketter:
hjärngympa magiskt,
hår,
självkännedom,
skönhet,
zut alors
15 februari 2012
90-tal är det nya 50-talet

En bloggerska som skriver i VK spår att 90-talsmodet är nästa 50-tal. Betyder det att det är dessa glasögon jag ska leta imorgon?
09 januari 2012
Skivomslagsestetik: Bob Hund

För att citera min gymnasieklasskompis Anders:
Ha ha. bob hund verkar ha låtit annons-x:et i arvidsjaur designa kommande skivan.
Och här är länk till nämnda lokala annonsblad, för en objektiv analys.
Etiketter:
hejom fejom,
humor,
meddelande,
medier,
musik,
skönhet
31 december 2011
Nyårslöfte inför 2012
Året då skrattrynkorna tar över.
Jag kommer se på foton från 2012 och säga; det här var 2012.
Ser du inte skrattrynkorna?
Jag kommer se på foton från 2012 och säga; det här var 2012.
Ser du inte skrattrynkorna?
14 december 2011
Julklappsverkstad

Sitter och njuter av Stina Nordenstam, Laleh, Lykke Li, Portishead, Eva Dahlgren och virkar om en duk till en barbieklänning. Åh tänk er den kvartetten i krispigt virkade vinterklänningar som skulle se ut som deras musik. Stark och skir och farlig och ljuv, baktung svärta och svirrande svalor i huvudhöjd med sidenband i näbbarna. Ett konsthantverksprojekt way beyond.
Förresten, petrolblå är årets kulör, den vackraste.
Etiketter:
jul,
klart till halvklart,
konst,
kreativitet,
kvinnor,
musik,
pyssel,
skönhet
08 december 2011
Holländsk läppbalsam

Om någon snubblar över små plåtaskar med Oilily lip balm så vet jag att de skulle passa utmärkt i mitt liv. Säkert inte det bästa innehållet men de raraste burkarna.
05 oktober 2011
Det digitala provrummet

Så himmelens fiffigt man bara väljer vilken fotomodell man ser ut som i ansikte och frisyr och så provar man kläderna på henne och sitter det skitsnyggt på henne så beställer man hem det.
T ex kan man komplettera luckorna i den ny-decluttrade långbyxgarderoben, helt digitalt, på Hennes&Mauritz. Faktum är att jag har två par väldigt fina som kommer få stanna i garderoben av just denna modell. (men min enorma människokännedom säger mig att kundkretsen kan se ut på en massa olika sätt, inte bara i ansiktsdrag och frisyrer. Så jag anar att det finns en hake med att den digitala standardkroppen.)
Etiketter:
hjärngympa magiskt,
internet,
kvinnor,
modeblogg shopping,
självkännedom,
skönhet
02 oktober 2011
Hand Made Blue från PaperBoy

Åh fintapet!
Skuggfigurer. Går att beställa t ex från Tapetorama. Tapetorama - Tapet 23728: Hand Made Blue från PaperBoy
Etiketter:
djur,
humor,
inredning,
kreativitet,
skönhet
26 september 2011
Zooma ut för gott
Foto: H.




Kameran vi köpte innan H föddes för drygt fem år sedan har succesivt tynat bort. På greklandsresan för tre år sedan pajade alla program utom "egna färger" men sen dess har den funkat som barnkamera så länge man väljer om bilderna ska gå i lite mer rött, grönt eller gult än den vanliga verkligheten.
Idag fick den sig en törn när den åkte cykelvagn och efter min justering av det snedslagna objektivet så fungerar bara läget visa bilder. Men så här blev nåra av de sista bilderna innan den zoomade ut för gott.





Kameran vi köpte innan H föddes för drygt fem år sedan har succesivt tynat bort. På greklandsresan för tre år sedan pajade alla program utom "egna färger" men sen dess har den funkat som barnkamera så länge man väljer om bilderna ska gå i lite mer rött, grönt eller gult än den vanliga verkligheten.
Idag fick den sig en törn när den åkte cykelvagn och efter min justering av det snedslagna objektivet så fungerar bara läget visa bilder. Men så här blev nåra av de sista bilderna innan den zoomade ut för gott.
12 september 2011
Stig Lindberg Melodi Svart

Jag funderar på att beställa en provlapp från Tapetorama. För att man kan. Och för att jag har fått en jättefin lampa med det tyget som skärm. Det vore fint att rama in en bit och matcha den med. Och när man ändå är igång; det går att beställa massor av roliga tyglappar och tapetprover om man är på det humöret. En bekant vi hälsade på hade gjort det och hade nu lyxtapetstuvar som ett vimpelspel. href="http://www.tapetorama.se/display.php?item=29103&category=Fabric#.Tm5wrf6lbFk.blogger">Tapetorama - Textil 29103: Melodi Svart från Ljungbergs
04 september 2011
Uppe med tuppen för att ta det lugnt
Vaknade tidigt i morse, en eftermiddag i Bygdeå igår hos min kära hobbyledare gjorde mig riktigt gott, tydligen.
Vad gör man klockan sju en söndagmorgon när hela familjen sover? Hemma-spa förstås. Tappade upp ett bad, la en ansiktsmask. Sedan blev det handinpackning, kroppsskrubb... Till dess att A kom in i badrummet och skrattade. "Jag trodde inte att vuxna fick plats i badkaret" var hennes kommentar. Hos oss är det alltid barnen som badar, men det kommer att bli ändring på det nu!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




