28 april 2012

Come on, bad hairday!

Man har inte sämre hårdagar än man gör sig...

Dag 1: fixar håret med lite vax, Garniers Fructis, hundra år gammalt.
Dag 2: varför inte upprepa ett vinnande koncept? Men vänta nu, kändes håret inte lite kladdigt när jag tvättade det? Äsch det är väl ändå ingenting, i med lite produkt och iväg till jobbet.

Väl på jobbet insåg jag att, jo, det är möjligt, håret kan se fett ut och ändå vara elektriskt. Tack vare en unik formula som förmodligen bättrat på sig i badrumsskåpet genom åren. Vad göra? Försöka stå ut, få bukt på flygigheten med lite vatten, dra och fluffa och sucka. Fett hår är inte det nya svarta.

Idag försökte jag rensa ut eländet med: schampo, mer schampo, tvål och diskmedel. Efter denna skonsamma behandling blåste jag håret torrt, fuktade det lite för att få bukt med flygigheten och, ja, det blev väl rätt ok.

Men imorgon blir det chevaux naturelle, med en liten, liten kvardröjande minoritet av vax...

3 kommentarer:

Jorun sa...

Vax kräver en annan hårkvalitet än den vi har gemensam, eller en hårlängd under fyra cm. Det är i alla fall vad mina experiment i genren indikerar.

Signe sa...

en klick chevré naturelle i luggen och dagen är räddad

Jörel sa...

Dottern har utvecklat sju olika turbaner (Fashion show, here we go!) som skulle kunna vara lösningen på en hel veckas dåliga hårdagar. Återkommer troligen med bilder till helgen!