13 november 2012

Ibland händer osannolika saker

En vän åkte stressad och trött från sitt jobb, till ett viktigt möte. Hen la sin plånbok på biltaket. När hen passerade Pingstkyrkan flög den av och hamnade på en plats, där den senare hittades av någon som la in den i Pingstkyrkan. Min vän fortsatte till sitt viktiga möte, upptäckte förlusten, tog en extra sväng för att se om hen kunde hitta plånboken, men icke. Hen suckar och spärrar sina kort.

En annan vän som just varit på bön i Pingstkyrkan får plånboken i sin hand. Hen kollar med min körledare om någon i den övande kören förlorat en plånbok. Ingen hade gjort det. Hen lånar körledarens telefon och ringer mig för att höra om en person vid namn NN finns i min kör. Nej, men jag har en vän med det namnet. Hen läser upp ytterligare ett namn som finns i plånboken. Plånboken måste tillhöra min första vän! Åldern stämde, mellannamnet stämde. Min första vän känner inte min andra vän.

Jag SMS:ade min första vän att plånboken fanns hos min andra vän. Slutet gott allting gott. En liten vink från himlen? Eller bara tur i oturen?

Inga kommentarer: