17 juli 2008

Sista dagen

Tack och hej efter allt ståhej.

I dag fick jag veta att om man har lämnat in ett intyg på att man är sjuk, och vill börja jobba innan sjukskivningen är slut, måste man först lämna in ett intyg på att man är frisk.
Jag ska inte berätta alla dagens turer, mail och telefonsamtal, läkarbesök och diskussioner.

Sista turen går hem till soffan och där - eller i trädgården, på gymet eller ute i någon av stadens parker - kommer jag att vistas tills jag är officiellt frisk igen.

Så kan det gå. Jag får resa till Spanien en annan gång.

1 kommentar:

Jorun sa...

Hur skulle det se ut om alla gjorde som du? Tycka sig vara friska och arbetsgiriga bara så där hur som helst? Det skulle ju sluta med full sysselsättning och vad skulle vi göra sen? Nej, det där med hälsa är sjukt allvarliga saker.