17 juli 2008

Ett vykort

Kära bloggvänner,

Vi har rest längst Östersjöns stränder och har sett många länder och hört många vilda tungomål talas. Vi har sett ortodoxa kupoler, hopsamlade stalinstatyer, bärnsten i parti och minut, vita stränder, storkar, knaggliga vägar, polska omkörningar, ex-sovjetiska trådbussar, gamla krokiga gummor och modellvackra flickebarn.

I Skellefteå har vi med hjälp av en utvald utövat exorcism på den myrkoloni som byggt barnkammare i vår bredbandsdosa.

Mer skelleftehändelser: vi har byggt en hylla som inte blev så bra som vi hoppats men som förhoppningsvis fungerar som den ska. Vi har beställt en ny säng åt Jonas och vi har gjort punktvisa ordning-och-reda-insatser som får mig att tänka på själsfränden Sisyfos. I morgon kommer två systrar hit, en med familj och en på egen hand. I övermorgon kommer en svägerska med familj förbifläktande, och på måndag tar vi vägen till Ammarnäs. Trettonåringen lanar hos en kompis och ska spela WOW hela natten.

I stan pågår Trästockfestivalen och om det inte hällregnar i morgon tänker jag vara där hela kvällen. Säkert!, Glesbygdn och Cult of Luna spelar på största scenen.

Om två veckor sitter jag i min lilla lägenhet och försöker samla mig inför den första arbetsdagen. Lång tid kvar!

Mer: jag står som reserv på C-kursen i MKV, hade inte tänkt på att det är första gången de ger den på distans, det är förstås attraktivt för fler än den lilla B-kursen från i våras. Tänk om jag blir ledig i vinter.

För övrigt känner jag ett starkt ointresse för att blogga. Det blir nog annorlunda i augusti.

1 kommentar:

Jörel sa...

Jag ser framför mig många roliga helger i Lux och Brux.

Men jag är väl solidarisk nog att hoppas att du kommer in på C-kursen. Trots allt.

Jag ska gå på två kurser: Communication and development (Malmö) och någonting med web någon annanstans.
Egenligen tar jag mig väl vatten över huvudet, igen. Men jag har sån lust att dyka in i något intressant och utmanande som inte är kopplat till den supertanker jag seglar på till vardags, och dess besättning.