03 mars 2014

Semestern i Norrbotten 2008

Satt och tittade i en kartbok idag och mindes semestern 2008.
En del finns dokumenterat i bloggen (vad bra och långt vi skrev på den tiden, systrar).
På den tiden hade jag tre arbetsplatser och funderade på att tacka ja till det jobbet jag har idag. Min man och jag hade nyss varit i Grekland med vår 1åring, jag kom just ut som gravid och vi passade på att fortsätta med tåg till Kiruna när vi ändå var i Stockholm (vi skulle på bröllop i Masugnsbyn). Norrbottenssemestern fortsatte med hyrbil, inlandsbanan, gruvbuss och vissa dagar enbart barnvagn, ryggsäckar och shoppingvagn/dramaten på hjul.
Här är några inlägg från då:
  Resan började
Vi bodde i tält i ett kylskåpskallt Kiruna (praktiskt att förvara mat i förtältet). En bilresa till Pajala gjorde mig halverst till laestadian (förresten är vi släkt med en präst och en klockare från Arjeplog med samma namn, på 1700talet tror jag att det var).
Vi väntade och väntade på att det skulle sluta regna och att vi skulle få se midnattssolen, på Kirunafestivalen såg vi i alla fall återskenet på en husfasad och en fjälltopp. Och så drog vi till Narvik. 


Inga kommentarer: