09 mars 2014

I lägerefterdyningar

Jag och barnen kom hem från lågstadieläger idag och behöver vila. Dagarna har varit långa och fyllda av aktiviteter från morgon till kväll, men med många inlagda pauser. Vi har hunnit leka i sporthall, gå på långpromenad, åkt pulka, bob och skrana i en isig pulkabacke, badat på badhus, sjungit, lekt, hört berättelser om att följa Jesus, bett, ätit god mat, spelat pingis, pratat, ritat, spelat spel, gått tipsrunda...

Barnen och jag har träffat vänner vi möter ofta och sådana som är mer sällsynta. Vi har haft det bra, men ikväll blir det en tidig kväll. Imorgon börjar det vanliga för barnen och det nya för mig. Jag ska gå upp lite i tid och börja vara chef. Men ikväll är jag bara jag, bara Bodil. Äh, det kommer jag att vara imorgon också. Bara jag, bara Bodil.

Inga kommentarer: