06 mars 2014

Åldrande kroppen

För inte så länge sedan läste jag om en äldre dam. Hon sa att det inte är tråkigt att vara 107 år. Jag hoppas att det är sant. Jag mötte en annan äldre dam i dag på ett äldreboende. Hon hör också dåligt, har svårt att gå och blir fort trött. Vi besökte henne i 10 minuter, hon blev uppmuntrad av att träffa mig och barnen, men verkade nöjd när vi gick. Kanske går tiden fort i den åldern? Jag tänker att tiden går fort nu, mitt i livet, månader passerar i en förvånande hastighet. Men hur upplevs tiden i senare delen av livet?

Larmen löser av varandra, socker, kött, bränd mat, bakterier, stress, sova för mycket, sova för lite, träningsskador och soffpotatism. Man dör av att leva.

Jag tänker att jag vill ta vara på mitt liv, jag vill vara nyfiken på vad det innebär att bli äldre.

Inga kommentarer: