08 augusti 2013

Musikutmaningen - juni

Hej hopp, här kommer en försenad junirapport! Juliskivorna blev italienska och jag ska skriva om dem också men de ligger i bilen och jag minns inte artisternas namn. Förhandstips: den ena låter som Tomas Ledin, den andra som en blandning av Peps Persson och Kapten Röd. Ja, ja, vad ska man göra när man står i skivhyllan på IperCoop och letar efter något som är utgivet 2013?

Juniskivorna köpte jag på Fnac, men jag hade ont om tid så jag plockade dem på omslagets meriter. Att ta två kändes överdrivet men jag börjar fastna i det formatet och man dubblar ju chansen att hitta något bra om man dessutom blindshoppar.

Skiva ett: She and Him, Volume 3


Skiva två: An Pierlé, Strange Days


Juni månads vinnare blir An Pierlé.Tycker jag. Vad tycker du?

1 kommentar:

Signe sa...

För att sitta ner och dricka te och finlyssna: nr 2. Som bakgrundsmusik vid datorn: nr 1. Som stöd för att städa och packa upp: ingen av dem. jag tarvar tyngre ting.