30 juni 2012

Catered lunches and a kitchen exploding with every possible food, snack, or drink you can imagine. Craving something special? Then just add it to the list, and we'll stock it for you!

Om det inte har framkommit tidigare så går jag som en äggsjuk höna och tänker på Indien. Indien. Indien. På torsdag kväll stiger vi av flyget och går ut på Mumbais flygplats och sedan är vi oundvikligen där, vad som än händer.
Inse detta: 35 % av Indiens befolkning lever på mindre än en dollar om dagen.
Enligt vad jag läst förefaller folk acceptera sin lott, som en rättvis konsekvens för saker de har gjort i något tidigare liv. Nästa liv kanske blir bättre.
Jag tänkte på Indiens 35 % hyperfattiga när jag läste om jobbförmånerna på den här amerikanska firman.
Men jag tänker å andra sidan på dem nästan jämt.

1 kommentar:

Signe sa...

Jobbförmånerna på min firma, enl vår webb: friskvårdstimme på betald arbetstid alt. bidrag för motionskort
rabatterade priser på motionskort
personalklubb - aktiviteter, gym, butik och café
företagshälsovård
flextid, arbetstidsmodell
arbetsglasögon
konstklubb
subventionerad teater
bibliotek, kulturarrangemang