28 maj 2011

VärmeBH i ylle

Varje gång jag cyklar förbi fiskeaffären Blixtsport (och det är ca femton gånger i veckan) tänker jag att de är ett toppenexempel på ett företag som inte är en kedja, ett öst-på-stan-företag med smart och trevlig marknadsföring. De ordnar prova-på-fiskekurs för barn (som kusinerna O och A testat), ger bort gratis metspön på köpet, ordnar pimpeltävlingar, slipar isborrar och har handskrivna säsongsanpassade affischer. Som när det snöat, då hade de en om hur bra det är med funktionsplagg när man svettas och fryser när man skottar snö. En annan av mina favoriter är att de emellanåt affischerar om BH i ylle, det måste ju vara jätteskönt och bra och både värma och leda bort fukt.
De skulle kunna hålla kurser för småföretagare, Blixtsport.
Och en dag ska jag sakta ner cykeln en smula och gå in och prova underkläder för pimplare och snöskotterskor.

1 kommentar:

Bodil sa...

Kanske det är dags för dig och H att ta en fiskekurs i sommar? Så kan ni sjunga: Jag går och fiskar, min chans att andas in, andas ut.