28 maj 2011

Små och stora heminredningsprojekt


Jag har tråcklat ihop det sista på överdraget till en av fåtöljerna och konstaterar nu att näe, det här tapetserarförsöket lyckades inte tusen miljarders bra. (men egentligen ser det lite bättre ut i verkligheten, på bilden har jag inte sträckt fast och petat ner den delen av tyget som skyler sitsen. Det ska pressas ner i skarven mot ryggstödet så det blir sträckt.) Jag höftade till, chansade och försökte mig fram men nej, det blev lite för lite tyg. Men nu har jag i alla fall en nästan lyckad mall att utgå från, till nästa försök.
Det är oerhört praktiskt att ha ett överdrag som går att ta loss och tvätta i maskin, så gott som ett måste när man bor med småvänner som är lika kreativa som en själv så trots att det är ett överkurs-svårt pyssel att få det både någorlunda figursytt men ändå löstagbart kommer jag att försöka igen. (Med nubb eller häftpistol är det så mycket enklare, men det behöver som sagt vara tvättbart.)

Det andra inredningsprojektet är på en betydligt lägre svårighetsnivå: två häftstift, ett snöre och en rad miniklädnypor. Målningarna har småvännerna gjort.

1 kommentar:

Bodil sa...

Hm... man kan se vad som är temat hemma hos er. Prickar.