23 maj 2011

Middagsutmaning

I den hushållsgemenskap jag lever i har vi just nu tre parallella middagsteman som rullar på.

Först ut var tonåringen som jobbar med temat Färger. Vi har ätit orange och vitt, på onsdag ska det bli rosa.

I lördags började Jörel med sitt tema, Årstider, och det blev vinter för hela slanten.

I dag är det så min tur, och nu handlar det om Världsdelar. Jag har börjat förberedelserna genom att starta en jäsdeg i lördags och genom att förbereda en intressant kryddblandning med en mängd ingredienser. Lökpulver och vitlökspulver hade jag inte, men enligt receptet har alla familjer sina egna blandningar så jag tänker att det här är min variant och den blir nog tillräckligt god och spännande. Mer än så kan jag inte berätta innan maten lagats och förhoppningsvis avnjutits.

Min utmaning till er: laga en eller flera middagar enligt ett tema som antingen kan vara ett av våra redan etablerade eller något helt annat. Fotografera och berätta. Deadline: 15 juni.

1 kommentar:

Bodil sa...

Man tackar för det givna temat: Deadline! Men det blir väl för trist, köttbullar och makaroner dagarna i ända, nej, jag antar utmaningen och ska fundera ut ett roligare tema, när jag tänker efter.