08 juli 2008

I regnet

Lilla S ligger ute och sover i tältet på gräsmattan tillsammans med sin kompis S.
I går kväll bar de ut alla lösa täcken och kuddar de kunde hitta, plus givetvis sovsäckar för att ha något att sova i... Sedan började det störtregna. Så där alldeles på gränsen till att en mamma måste vackla upp, svepa sig i närmsta presenning och gå ut och fiska in barnen. Fast jag bestämde mig för att avvakta en stund ohc sedan måste jag ha somnat.

I dag ska jag in på jobbet och gå på ett möte. Det är inte alldeles i enlighet med reglerna att bryta sin sjukskrivning på detta flagranta sätt, men jag vill ju så gärna framstå som oersättlig... Jag återgår i tjänst nästa vecka och firar det med att åka på tjänsteresa till Spanien.

I övrigt allt väl. Jag har äntligen börjat ta itu med dotterns Norrlandsresa i slutet av månaden, men etapp 2, Umeå, får jag väl diskutera via e-mail.

Här nedan klistrar jag in en japansk etikett-video. Den är roligt på ett väldigt torrt sätt. Första gången jag stöter på japansk humor (om man inte räknar pokemon som humor).

Inga kommentarer: