S och jag har en lek som vi tycker är rolig i all dess enkelhet. Den går till så att en börjar sjunga en sång, den andra försöker komma på en sång som innehåller ett av orden i den första sången, och börjar sjunga sin sång. Och så bollar man sånger mellan sig till allmän förnöjelse. Om man inte kommer på någn sång får den andra fortsätta att sjunga, och sjunga, och sjunga. (Kan bli lite segt om man som jag bara kommer på orden " Go go, go Johnny go, go, go Johnny go, go go, Johnny B Goode" och S inte kommer på en enda sång som passar...)
Nåväl. Jag har en anspråkslös idé om en litteraturlek som funkar ungefär likadant. Jag läser en bok, skriver om den och berättar om den. En av er plockar upp stafettpinnen - den boken har någon sorts koppling. Är också skriven på 1800-talet. Eller handlar också om en pojke. Eller innehåller också en berättelse om en häst. Eller är också skriven av en kvinna som heter Emelie.
Föraning: Jag har en känsla av att jag vet att ni alla i den mån ni svarar på utmaningen kommer att börja med orden "kul idé, men tyvärr..."
Nåväl, jag får väl leka stafett med mig själv, om inte annat - det kanske blir jonglering snarare än stafett... Jag återkommer om boken jag håller på att läsa: Skjutspojken av Emelie Flygare-Carlén from 1841.
Jobba med friskfaktorer – 8 säkra sätt - Suntarbetsliv
3 veckor sedan
1 kommentar:
Jag är kanske med, beror på vad du berättar om Skjutspojken och hur det kopplar med sånt som jag läst. Annars hakar jag på senare.
Skicka en kommentar