11 januari 2008

En lärdom om året

Jag såg en jättetrevlig artikel av en man som fyller femtio nästa veckan och som har listat femtio saker han har lärt sig under sitt liv, hittills. Ni kan kika på sidan som inspiration.
Jag tänkte ge er en utmaning: snälla, ställ upp! En lärdom per år - deadline nästa söndag. Är ni med?

7. Prejudice and bigotry is hard-wired into us. You can’t overcome it until you acknowledge it.

9. Cough syrup doesn’t work.

13. You can’t win arguing with police officers or referees, but every so often you can fight City Hall.

 blog it

6 kommentarer:

Signe sa...

Men fattar du hur många lärdomar det är?

Jorun sa...

...särskilt för vissa av oss...
/storasyster

Jörel sa...

OK vi kan ju göra en lightversion om ni vill... Som en lärdom per år som man har haft barn. Då slipper Signe lindrigt undan, men inte lika lindrigt som jag om man tar en lärdom per år man har varit gift.
Eller rätt och slätt köra onumrerat.
Jag tyckte bara att det vore kul att stapla sina lärdomar i en prydlig trave utan inbördes ordning.
Själv går jag och grunnar på en lärdom som innehåller begreppen "Lila kavajer" "70 %" och "rea". Jo, det är rea i Bryssel nu. Nej, jag gick inte på den lätta.

Jorun sa...

Detta har livet lärt mig...

Jag är med om vi är överens om att det inte måste vara heltäckande och sant. För det har jag inte tid med.

Signe sa...

En handfull sanningar ska jag nog kunna komma upp med. Det där med lila kavaj på rea låter som visdom.

Bodil sa...

Jag är också med! Det blir intressant!