30 mars 2015

Som konfetti

Jag snubblar över fina och bra saker i dag och här kommer några citat och länkar för att ni som eventuellt läser detta inte ska missa just de här små pärlorna.

Först en ordtavla från Pinterest, lite oklart vem som formulerat frasen eller kalligraferat den.

Twitter: Werner Twertzog.
"Coffee should not involve whipped cream or sweet syrups. It should be a black, bitter foretaste of the day that is to come."

Honom hittade jag via Fransyskan H som jag försummat och nu läser i kapp med tårögda leenden.

 
H som också länkar till Björk och citerar den fantastiska strofen "I thought I could organize freedom, how Scandinavian of me". 

En annan bloggvän dinerar ensam i Bryssel och jag tror hon är nöjd med det, även om jag hoppas vi snart får tillfälle att äta middag ihop igen.

iHanna citerar  Charles Bukowski:

My dear, Find what you love and let it kill you.
Let it drain you of your all. Let it cling onto your back and weigh you down into eventual nothingness.
Let it kill you and let it devour your remains.
For all things will kill you, both slowly and fastly, but it’s much better to be killed by a lover.
Charles Bukowski
Jag är inte ett övertygat fan av Bukowskis undergångsromantik, men jag tycker om iHanna och jag tycker om texten och bilderna hon bjuder på i sitt inlägg. Find what you love and let it kill you.

En text som inte linjerar med känslorna de här texterna väcker, men som inte desto mindre är angelägen: Ny studie visar: Män gillar inte karriärkvinnor.

För att säga något om mig själv så har jag ägnat en del av min tid åt en belgisk ulltävling där jag fick 100 gram garn att göra något fint av. Så här blev min basker, jag återkommer till den!
 
För att avsluta och återkoppla till inledningen vill jag visa ett broderi jag hittade på Pinterest. Konstnären heter Michele Kingdom och verket "They could feel themselves shining in the dark". Och man önskar att dygnet hade fler timmar eller att energin räckte längre. Eller både och.

1 kommentar:

annannan sa...

Oh vilken basker!! Där förenar du ditt norrländska ursprung (tänker näverflätning - färgen är ju tämligen rätt också!) med ditt brysselska jag. Stående ovationer!!