11 juni 2014

Dagsrapport

Jo jag vet, bilden ser ut som bevismaterial ur en polisutredning. Men vi har det bra! Jag har varit föräldraledig idag, gått på skolavslutning i kyrkan (där prästen navigerade noga och berättade om barnen som kastar tillbaks sjöstjärnor i havet för att det är viktigt för just den sjöstjärnan. Och istället för att läsa välsignelsen över bsrnen önskade hon dem att  vinden skulle smeka deras hår och solen lysa för dem. Och i postludiet trasslade kantorn in lite Madicken och Snickeboa. Men vi fick klockringning och vi fick sjunga Den blomstertid nu kommer, första versen.)
Hemma gjorde vi mjukglass i min nya glassmaskin.
Senare tog vi en promenad till en mataffär och köpte jordgubbar till kvällens marängtårta och rättvisemärkta nötter att bjuda deffande kollegor på och skumraketer åt de kollegor som äter sötsaker. För ja, vi hälsade på på mitt jobb på vägen hem.
Hemma igen riggade jag för fest och mamma kom hit på en slags skolavslutningsbuffé, eller mat.
Imorgon lånar vi ett lånebarn och går på Bildmuseet.

Inga kommentarer: