06 april 2014

Laga och rensa ut kläder

Idag har jag gjort så där som man ska, planerat i förväg att köpa ett specifikt plagg som saknas i min garderob,  tänkt ut vad vitsen ska vara med det och vilka egenskaper som behövs, gått till en butik och letat och provat tills jag hittat den perfekta marinblå och vitrandiga bomullströjan med båtringning.
Och så har jag börjat gå igenom rottingkorgen med trasiga kläder och slängt, lagat eller börjat sy om.
Och tänkt på en bekant som förmodligen tjänar mer än dubbelt så mycket som jag och aldrig skulle ägna en söndagskväll åt att laga barnbyxor, bland annat för att hen inte har några barn och för att hen är en han och för att man måste försöka se det som en hobby för att det ska vara mödan värt och hen har förmodligen coolare hobbies.
Uppdatering: sydde av en nål. Sydde med kärlek och glädje,  sydde med frustration. Borde ha köpt bättre tråd. En tshirt med molnmönster på blev laglappar och en mössa. Borde gjort en del på annat sätt.

Inga kommentarer: