15 april 2014

Flaskpost från Den Helder

Kära Signe,

jag förstår att du har träffat en annan, du verkar inte ens ha märkt att jag gått till sjöss och börjat ett nytt liv. Nu har jag en flicka i varje hamn och tänker nästan aldrig mer på dig.

Hoppas du och Kroppsdjuret blir lyckliga. Om han någonsin sårar dig eller beter sig illa så hör av dig. Även om du lämnade mig utan att förklara varför kommer jag aldrig att glömma dig. Men nu hinner jag inte skriva mer för nu blir det rajtan tajtan i hamnbassängen.

Evigt din,
B


1 kommentar:

Signe sa...

Älskade B, jag behövde dig så förtvivlat mycket. Trots att du bara var en metafor och ett påhittat låtsasdjur så hade det varit bäst för oss båda att fortsätta med våra äventyr, för din del hade det inneburit att fortsätta existera (om än bara på låtsas). Och jag hade mått bra av att fortsätta med våra långpromenader.
Det var tomt länge utan dig. Nu har jag det bra med Kroppsdjuret, jag har aldrig varit så stark och snabb som nu.
Och du ser ut att leva upp i ditt nya hemland. Hoppas du träffar en ny matte som du kan göra lycklig. Vi är många som behöver låtsasdjur.