29 april 2014

Den långa vägen hem

Så där, sitter på bussen efter vad som känns som en arbetsvecka, men två dagar. Nu har jag haft medarbetarsamtalen färdigt. Utvecklande för mig och förhoppningsvis för mina medarbetare. Jag har lärt mig en del om hur det går till att sätta mål, men behöver kanske jobba lite till på förankring av målen... Men min modell blev att diskutera individens kompetens och önskan om utveckling, prata kring uppdrag den har haft i närtid, som varit roliga och utvecklande och utifrån det satt målen för verksamhet och utveckling. Nästa steg blir att följa upp målen och se vilken effekt de ger på vår grupp och för de enskilda individerna. Jo, det känns riktigt bra.

Sjukt nöjd, bra jobbat säger jag till mig själv! (Och skönt att det är klart... den första fasen i vart fall.)

Inga kommentarer: