01 mars 2014

Knäpper mina fingrar

https://www.youtube.com/watch?v=Ir2p8OvMn2k&feature=youtube_gdata_player
När jag spring lyssnar jag på musik och identifierar mig - med texter gode långt ifrån min fysiska vardag. Men känslan.
Jag är coolast i världen när jag flyger fram till denna. När jag och min klick glider in på klubben och jag knäpper mina fingrar, richie rich.
När Timbuktu ska springa en mil istället för att bränna en bil fnissar jag först lite åt detta gulliga försök till uppfostran av ungdomen, förebildlighet och präkt. Men jag tar också lite längre steg, hänger kvar längre i luften, svävar.
Ken Ring sjunger om ett partaj som urartar i nakenfest så minns jag en rolig trettioårsfest (men de dansande nakenfisarna på festen var alla under 3år;-)
Och så favoriten om att pumpa järnskrot, spela match och segerrusig få med sig någon härlig till macken på kaffe och kaka och sedan ta en taxi hem tillsammans. Eller den om att fråga sin vän hur läget är, under äppelträden.
Eller om the leggy blonde, med hår som når ända ner till benen och ben som når ända ner till golvet.
Och så rytmerna.
Den som inte älskar att springa har inte satt ihop rätt spellista;-)

Inga kommentarer: