14 mars 2014

Första veckan i skolbänken

Oj, så många möten. Så mycket information. Högt och lågt. Det liknar inget jag gjort förut, och ändå sitter jag på mitt vanliga kontorsrum med mina vanliga kollegor runt omkring mig.

Nu är det skönt att det är helg. Jag kommer att behöva mycket tid för att återhämta mig. Spy kids är kanske inte så avkopplande, men det får duga ikväll.

Idag var det förresten ett märkligt och komiskt avbrott i videomötet som kändes lite som taget ur en film. Ledningsgruppen var uppkopplade och pratade om ditten och datten som rör verksamheten. Plötsligt kopplade ytterligare ett konferensrum upp sig mot oss, fullt med människor som 1. skickade ut ett ljud som gick i rundgång genom vårt videomöte, 2. inte visste hur de skulle stänga ner sitt videosystem. Eftersom högtalarna sände ut störljudet kunde vi inte prata med dem eller varandra. Vi väntade och väntade. De tryckte på alla knappar de kunde hitta på alla fjärrkontroller, stressade och svettiga. Jo, det var underhållning.

Inga kommentarer: