22 februari 2014

februari

Summerar månaden redan nu och hoppas på ett lyckligt slut.
Februari 2014, en fin liten månad i lifvet.
Det sägs att solen hållit sig bakom molnen hela månaden, ända till idag. Det sägs att det har varit grått och trist.
Jag har varit befogat skiträdd (och helt efter-slut) men katastrofen hade ett lyckligt slut.
Jag har sprungit längre och oftare än någonsin, lyft tyngre,  fått en fysioterapeutisk ordination och följt den.
Jag har gått på teater, på konserter, på fotoutställning och installation. Kultur.
Jag har även tränat på att intressera mig för helt nya saker, till och med tagit ledigt från jobbet för att fokusera. Vidgat komfortzonen.
Jag och jag och jag.
Jag har hållit kontakten - inte med alla jag borde, långt ifrån,  men med några.
Jag har skrattat högt tillsammans. Jag har både hållit ett spädbarn och känt tacksamhet över mina seniorer. Jag har kramats innerligt, kramats förläget och slarvigt, klappat på axeln och pussat pannor. Jag har älskat och blivit älskad. Jag har vaknat glad i gott sällskap och somnat trött, blivit blank i ögonen över sådant som kanske händer eller inte blir av, levt och mått.
Så blev februari 2014 så här långt, så får det gärna fortsätta.
Förändring är bra, men ändra ingenting.

Inga kommentarer: