01 januari 2013

Gott Nytt år!

Gott nytt år kära systrar och andra läsare! Härligt att se att ni haft bra nyårsfirande på era olika håll. Vi firade med vänner, sällskapsspel, god mat och fyrverkerier, även vi. Jag fick låna en liten bäbis då och då, när mamman och pappans armar behövdes till annat. Det var nog det bästa.

Vi bjöds på mycket gott, men en godis jag tar med till år 2013 (Jorun, här lovas inget sötsaksförbud). Smält 70 % choklad och ringla ut på ett smörpapper. Smält vit choklad och ringla på ovanpå. Häll till sist på hackade polkagrisar som får fastna i den stelannde chokladen. Riktigt gott!

Jag avgav inga löften, men har en vilja att år 2013 ska bli ett bättre år. Började idag med en riktig "Underbara Klara" sak, som rekommenderas. Jag kokade choklad, tände ljuslyktor, bredde ut filtar i snöhögen och så satt vi där i duggregnet och hade det myyyysigt, på rikt! Och åt lussebröd med vitchoklad, flavour of the year.

Imorgon fortsätter fixa rummet äventyret, då ska A välja färg och vi ska börja måla väggarna.

4 kommentarer:

Jörel sa...

Låter så mysigt att duggregnsmysa i snön! Själv har jag lerhalkat i dag på de sönderregnade promenadvägarna nere vid den mäktiga Woluwe-floden. SÅg en häger.
I morgon hoppas jag sandsnubbla vid belgiska kusten.
Sen drar det igång igen, hela maskineriet.

Bodil sa...

Hos mig funkar inte den gamla goda kommentarsfunktionen, där man ser de senste. Lycka till med maskineriet!

Signe sa...

Det är nåt knas med widgeten, någon av oss borde ta sig en titt på det. Nån gång.

Jorun sa...

Vilken färg har A valt?