04 oktober 2012

Drömmar på entreprenad

Personligen har jag lite svårt för det här med visualisering. Att om man bara föreställer sig tillräckligt mycket att en sak ska hända så är det åtminstone till hälften avklarat att man får den/det i handen. Det finns kristna riktningar som går åt det hållet också och jag tycker det ligger något djupt obehagligt i själva grundantagandet. (Gud kommer att ge mig en ny bil för jag tycker jag behöver den och kan verkligen se den framför mig. Synd för alla svältande i världen att de inte har lika bra föreställningsförmåga som jag.)

Having said that, som vi brukar säga på jobbet, så kan det ju vara bra att påminna sig själv om vad man vill och vartåt man strävar. En gång för en massa år sedan gjorde jag till exempel ett collage med kläder jag gillade och det styrde en del av mina inköp under året. Tyvärr har jag inte bilden kvar så i år går jag på känsla - men borde kanske göra något åt den saken?

Häromdagen hittade jag en amerikansk sajt där en människa erbjuder sig att göra ett digitalt collage, en sammanställning av dina drömmar och visioner som du sen kan stirra på för att sedan förverkliga, manifestera. Snabbt som ögat omvandlar hon dina sköraste drömmar till googlade genrebilder och clipart. Man får hoppas att verkligheten blir bättre än visualiseringen, om det här funkar.

Inga kommentarer: