28 september 2012

Vad är mat och vad är annat?

Intressant att den här sketchen av Klungan fått ett helt temanummer av Ord och Bild.

(Om man vill skippa kaffekoppsdansen hoppar man till 2:05)

Det jag funderar över just nu är vad är symptom och vad är biverkning. Om man först har en åkomma som gör att man blir trött, och sedan medicinbombar med hästdoser av något preparat som också gör en trött, när vet man då att man har blivit frisk? Om man dessutom ser till att bli gruvligt förkyld mitt i alltihop.
Ja, frågorna är många och spänningen outhärdlig.

Den här veckan har jag varit ledig från jobbet, vilket kanske har varit dålig tajming med tanke på symptom-biverkning-förkylning, men riktigt bra med tanke på annat.
  • Jag har köpt ett par skinnfåtöljer på eBay som jag har skurat och ställt i vardagsrummet. 
  • En skotskrutig fåtölj som också ska dit. 
  • En sammetsfåtölj som dottern ska använda vid sitt skrivbord.
  • Och ett helt sovrumsmöblemang (garderober, byrå och två sängbord) till dotterns rum.
Vilket innebär att vi kommer att möblera om i stort sett hela huset, för att få plats med allt det som måste maka på sig när de nya möblerna ska in. Hallen har redan fått en ansiktslyftning och ser nu betydligt mer välkomnande (eller kommer att göra så fort jag skottat undan drivan med skor som inte hann med i ommöbleringen). Vardagsrumsmöblerna och TV-n ska flytta ner i köket, och vardagsrummet ska bli läs- och terum.
Och snart blir det nytt tak över uteplatsen. Och sen kanske jag rent av lägger ut några bilder.

Inga kommentarer: