16 juli 2012

Allt i hemmet inspiration

I månadens Allt i hemmet vurmade de för stileben och jag blev inspirerad. Nu står ett fjällstileben på bokhyllan i vardagsrummet.
Fjällstileben
I hallen står en stor hallmöbel. Tidigare har vi haft en smal björkbyrå och en smal spegel som känts allt för små på den yta där de stod. Inspirerad av en text om loppisfynd åkte de undan och nu står denna mäktiga pjäs där istället. Fullproppad med allt möjligt. Bra eller dåligt, den står där nu och när den stått färdigt ska den iväg från gården.
Hallmöbel
Nå, vad är det då? En postsorteringshylla som använts vid sortering av post till Ålidhem, Umeå. I dymotext står det Matematikgränd, Biologigränd, Kemigränd längst upp på den.
En rolig effekt är att den är av plåt och därmed är det möjligt att sätta magneter på den. Bra plats för teckningar på ena långsidan!

På andra sidan är det en lång smal hallspegel i björk... hm, bekant...

2 kommentarer:

Elina och co sa...

Den är ju fantastisk! Om du skulle få för dig att den ska bort från gården så kommer jag gladeligen och hämtar den! Fast nu kommer du förstås vilja ha den själv ännu mer när du hör min entusiasm. Skit också. ;) Fin är den iaf!

/Elina

Bodil sa...

Då vet jag! Bara en varning, den är mycket tung!

Så här en vecka senare har den fått 12 fina små lådor och lite mer ordning. Det är en möbel som kommer att vara levande.

Jag och O roar oss med att kasta om bokstäverna R, A och B. Jag föredrar BRA och han gillar BAR. Ingen av oss väljer ARB.