29 juni 2012

Det är faktiskt inte alls svårt

ska jag säga, när någon frågar hur jag egentligen bär mig åt för att se så där smal ut.
Det är klart att jag försöker undvika vissa saker, men det är inte det som är det viktigaste. Jag ser till att röra mig mycket, det hjälper förstås till. Men det viktigaste är att jag äter på ett väldigt medvetet sätt. Smakar på maten. Tuggar ordentligt. Sitter ner och äter. Äter när jag är hungrig och slutar när jag är mätt.
Så det så.

Jag har hunnit finslipa den där repliken under de veckor som har gått sedan jag startade den här underbara metoden. Resultaten talar för sig själva: åtta hekto på ynka sex veckor.
Alltså, än är det väl ingen som har frågat mig hur jag egentligen bär mig åt. Egentligen är det väl snarare så att folk har frågat om jag inte kan sluta prata om hur jag egentligen bär mig åt. Men det är ju bara en nyansskillnad.

Inga kommentarer: