12 april 2012

Kör bil för brinnande livet

Min kanske töntigaste målsättning under året är att försöka se till att använda bilen så pass mycket så att de fasta kostnaderna inte känns lika absurda.
Och det är inte lätt. Vissa människor känner sig rättrådiga när de lämnar bilen hemma. För mig är det bara lathet. Så mycket enklare att ta metron, bussen, cykeln, tåget, ja till och med gå till fots.

Så började ett utförligt redovisande blogginlägg som handlade om att jag trots allt har kört bil några gånger på senare tid. *Gäsp*, som tur är har denna dator en radérfunktion.

Highlights under dagen: förbluffande god lunchmacka med hoummus på ciabattabröd. Förbluffande energi-givande lunchpromenad till ett sportvaruhus där VARENDA PRISLAPP ÄR EXTRAPRIS!!! REA!!! 70 %!!! minst! Och ett stort steg framåt i mitt bilägarskapsutgiftsmålsprojekt: fick stoppa in säkert sju euro i parkeringsautomaten under dagen. Eftersom jag inte bara är intresserad av att göra av med en massa pengar på bilen utan också är väldigt snål var det en speciell glädje att konstatera att jag lyckades pricka in mina laglydiga ögonblick så bra att jag bara betalade för fyra timmars parkering av tio parkerade.

Inga kommentarer: