11 juni 2011

Hemmaretreat

Dottern pluggar till examen (ty i detta land är examen en verklig företeelse och inte bara kramkalas på skolgården, fast två gånger om året under flera års tid).
Och jag vandrar spänstigt omkring i ett par grå joggingbrallor från 1999 och en brun pyamaströja och är nöjd med tillvaron. Tvättmaskinen snurrar på i källaren och gräset måste klippas men det är lååångt till nästa djupa andetag.
I kväll ska vi på fest hos grannen och i morgon ska jag ro i kanalen och om jag sätter manken till kommer jag att hinna läsa ut såväl "Sons and Lovers" (T.H. Lawrence) och "To Kill a Mockingbird" (Harper Lee) och vad kan man egentligen mer önska? Kanske regelbundna måltider. Men så pass ska jag väl kunna prestera.

1 kommentar:

Jorun sa...

http://www.dn.se/debatt/dags-att-svenska-skolan-aterinfor-studentexamen