09 december 2010

Alla banden mina

Små band, stora band, kända, okända. Artister med personnamn är sorterade på efternamn, band med personnamn är sorterade efter första bokstaven. (ur-listan är lånad av min kompis Mört i förra inlägget, vi har gått på en hel del tillsammans genom åren)

A
Alphaville, Adam Tensta, Tori Amos, Abhinanda, Tomas Andersson Wij, Tomas Andersson (folkmusiker och berättare), Antestor, the Ark, Azure Skies, Apan,

B
Beastie Boys, Bride, Bittersweet, Björk, Black forest black sea, Blindside, Bob Hund, Brown feather sparrow, Ane Brun, Marit Bergman, Bo Kaspers Orkester, Marie Boine Persen, Perla Bjurenstedt

C
Leonard Cohen, Nick Cave and the Bad Seeds, Carola, Crystal Caravan, Cult of Luna, Cleo, the Cranberries, Candy Suck

D
Thomas di Leva, Deportees, Doktor Kosmos, DS-13,

E
Extol, David Eugene Edwards, Euskefeurat, Eclipse, E-type

F
Salem al Fakir, Final Exit, Frodus

G
Glesbygdn, Grymlings, Glorybox, José Gonzalez, Gallegos Berg band,

H
the hal al shedad, Anna Hamilton, Håkan Hellström, Hedningarna, Hamngatan (Luleå), the Hives, Frida Hyvönen, Heed, Hoven Droven, Hello Saferide

I
Iggy & the Stooges, Ingenting, the international noise conspiracy, Invasionen, Isolation Years, Isobel, the Instant Success, Industri Royal

J
JP Nyströms, Jerusalem, Damien Jurado, Anna Järvinen, Bengt Johansson, Ingemar Johansson,

K
Kultiration, Khoma, Christian Kjellvander, Kapten Röd

L
Lykke Li, Laudamus, the Latin Kings, the Lionheart Brothers, the Locust, Loney dear, Laleh, Samuel Ljungblahd, Tor Lundmark (med band),

M
Lisa Miskovsky, Alana Miles, Laura Marling, the Make up, Miss Universum, Meshuggah, Mighty Woof, Moloken, Mono, Maia Hirasawa, Minus SF, Mammuth, Kalle Moreus & Bengan Jansson, Ale Möller, Mustasch, Veronica Maggio, Mando Diao, Musikinstitutet, Mammuth, Momo?

N
Nordman, No Smoking Band (som gjorde filmmusiken till Svart katt vit katt)

O

P
Pax Vobiscum, Roger Pontare, Charlotte Perelli, Phonetic, Petter, the Perishers, Plastic Pride, Britta Person

Q

R
Refused, Randy, Timo Räisänen, Reason for Anger

S
Anna Stadling, Sigur Rós, Sahara hotnights, David Sandström Overdrive, Starmarket, the Soundtrack of our lives, Selfmindead, Silver, Soul-Junk, the Spacious mind, the Spirit that guides us, Sufjan Stevens, Sanctum, Soapbox, Samuelssons, Frida Selander,

T
This beautiful mess, Rosie Thomas, Tiger Lou, Anna Ternheim, Tommie Smajls poporkester, Totalt jävla mörker, Trio Lligo, Two white horses, Teddybears STHLM, TED

U
Umbrella,

V
Verktüg, Vincent & Per Höglund

W
Mikael Wiehe, Words Unspoken, Anders Wikström m band, the Wannadies, Woven Hand, Jenny Wilson, Robert Wells & Charlie Norman, Fredde Wadling (eller Fläskkvartetten?), Weeping Willows,

X

Y

Z
Zifa

Å
Kristoffer Åström
Ä

Ö

3 kommentarer:

Bodil sa...

Oj!
Hm, många av dina band har jag aldrig hört talas om. Skulle jag räkna upp mina live-band så skulle det ack bli försvinnande få och det skulle visa sig att mitt konsertdeltagande nådde sin peak 1990... ja huvva. Musik är inte min grej.

do you dream of noise ? sa...

Angående Kristofer Åström, så är jag rätt säker på att du var på droskan och såg honom när Britta Person var "förband" (innan hon var känd) Minns däremot inte om du var där när han spelade på station, men det är väl rätt troligt.

Signe sa...

Då tar jag bort frågetecknet bakom Kristoffer Åström och lägger även till Britta Person. Herr Partner var med när jag gjorde den första versionen av listan , sedan har Anders W och syster Sigrid assisterat mig med fler band under aftonen så listan har hunnit uppdateras ett tiotal gånger hittills. Mer kommer...