28 september 2009

Transparent konsultprocess

Nej, det var inte bra, inte klokt och inte roligt att sitta i mina beställares konferensrum och jobba med ett trådlöst tangentbord mot en projecerad bild på oh-duk. Vectura har precis bytt datasystem och ett program jag behövde fanns inte tillgängligt. Alla IT-människor sitter upp till armhålorna med migreringen och jobbet måste vara klart idag. Så jag knackade på hos beställarna och eftersom det inte fanns rum i härberget fick det bli konferensrummet.

Jag fick en intensivkurs i ergonomi och det automatiska nervsystemet. Vet ni hur mycket energi som krävs för att flytta en muspekare tre meter och att klicka med musknappar som sitter i det övre vänstra hörnet av tangent bordet? För mycket. Men klockan fyra var det klart och imorgon skriver jag min rapport.

På torsdag börjar jag jobba 75 % och Vectura vann Vägutredning Skellefteå, så den kommer att fylla min almanacka framöver. Jag hoppas få tid att titta till fam. B emellanåt!

4 kommentarer:

Jörel sa...

Aj, låter som ett intensivt träningspass i att dra upp axlarna och spänna nacken...

Jorun sa...

Heja Vectura! Fast hette ni inte något annat nyss? Via-nånting? ...gra, ...sat, nej jag vet inte vad jag tänkte på.

Signe sa...

Jag fattar inte vad du menar att du gjorde med det trådlösa tangentbordet? Spelade Nintendo Wii?

Bodil sa...

Nej, fyllde i ett stort excelark till att börja med, vilket jag borde ha gjort på min egen dator i lugn och ro på mitt kontor. Sedan körde jag ett program där det normalt gäller att hålla tungan rätt i munnen och den här gången satt jag med nerverna utanpå skinnet och försökte styra muspekaren med min hjärna istället för min ryggmärg.