28 september 2009

Färgglatt



Färgforskningsföreningen ritar och gissar. Jag tror att komplementfärger (som lime - rosa) lätt ger en lite smutsig ton. Gult, lila eller rött harmonierar förmodligen bäst med de rosa grundfärgerna men då vill det förstås till att man gillar de blandfärger som blir resultatet. Själv skulle jag kanske dra till med antracit och komplettera med lite nya strumpor och t-tröjor i rött och grönt. 

Obs att min praktiska erfarenhet är begränsad - fjortonåringen snor alla ceriserosa tröjor ur sin fars garderob och ingen av dem skulle vilja att jag ändrade kulören...

2 kommentarer:

Jörel sa...

Tyvärr ser ju alla varianterna ganska feltvättade ut...

Jorun sa...

Ja, det blir konstiga blandningar hur man än gör. Solros och antracit är de som funkar bäst, tycker jag. Men naturligtvis kan resultatet i tvättmaskinen skilja sig från vad Photoshop och jag kommer fram till...