Jag har fastnat framför någon sorts TV-shop medan jag egentligen borde gå till jobbet. Ska försöka slita mig nu.
Men här kommer tre observationer i snabb följd.
* * *
TV-shop funkar bättre ju fler vittnesbörd det finns om samma produkt, särskilt om de som bär vittnesbörd är från olika grupper. Som till exempel hudvårdsprodukter: en ung fotomodell, en ganska oansenlig sångerska, en hudläkare, en supersnygg mamma och en äldre skådis.
Det är svårt att värja sig efter ett tag när man fått höra så många olika vittnesbörd.
Bästa boten är - faktiskt - att fortsätta titta. Efter den tredje uppsättningen av mirakelhudvårdsprodukter är man botad - inte därför att man nödvändigtvis blivit klokare men eftersom man helt enkelt inte kan bestämma vilken av alla dessa fantastiska produkter man till sist ska satsa sina slantar på...
Här känner jag ett behov av att förtydliga att jag aldrig aldrig aldrig handlat på TV-shop.
* * *
Jag har upptäckt att bästa sättet att få se en uppskattande glimt i chefernas ögon är att sträcka fram en snyggt layoutad produkt i fyrfärg. Det spelar ingen roll att mitt arbete inte syns på utskriften, att det i själva verket inte alls är jag som har gjort det; mitt jobb ligger på ett helt annat plan. Men jag hade kunnat sitta en halv dag hos storchefen och berätta om mitt projekt och han skulle ändå inte ha blivit lika imponerad som av att titta en liten stund på färgutskriften jag räckte fram.
Note to self: skaffa färgskrivare.
* * *
Slutligen: Här tänkte jag dela med mig av en intressant insikt om det belgiska domstolsväsendet men nu kan jag inte ignorera klockan längre...
Jobba med friskfaktorer – 8 säkra sätt - Suntarbetsliv
3 veckor sedan
1 kommentar:
Vissa av oss gör inte annat än producerar snygga fyrfärgsbroschyrer.
Jag skulle kanske fundera på att ta med mig utskrifter på möten med överheten.
Skicka en kommentar