06 december 2008

Singelmingel

Jag har precis bokat en konserbiljett, i kväll ska jag gå och titta på den franska sångerskan Camilleden Atelier. Alldeles ensam. Jag antar att jag inte blir ensam med artisten i lokalen, men som det ser ut just nu går jag dit på egen hand eftersom ingen jag känner (OK, ingen av dem jag frågat) har lust eller möjlighet att gå.

Det känns lite konstigt, jag går så sällan på konserter och när jag går är det tillsammans med en eller flera andra. Jag hoppas det blir bra!

Jag läste just det här på Caroline Ringskog Ferrada-Nolis parisblogg: "Ikväll spelar The Game på Le Bataclan, men eftersom inte min genomsnittlige vän tycker om hip-hop, (white middle-class - I love your ass), så ska jag inte gå."

Man väljer ju själv hur mycket man vill begränsa sin livsvärld. Men ooo, jag är lite nervös. Och vad ska jag ha på mig? Stödstrumpor och mina eviga Reebok-skor, OK. men sen då?

1 kommentar:

Signe sa...

Stödstrumpor och Reebok är en bra grund för vilken fräsig partykväll som helst... Jag är också av åsikten att det är onödigt trist att begränsa sina val av intryck till dem som ens bekanta vill dela. Men det har dröjt till i år innan jag vågat gå ensam på festival, författarmöte eller konstutställning.