04 december 2008

Heminredning


Den gula barnsängen, asfaltgrå tapet, takmonterad sänghimmel, lapptäcke sytt av syster Sigrid, fåtölj från morfar Carl-Erik som jag har klätt om, en rosenbroderad fotpall från Myrorna, en trasmatta köpt i kyrkan, en bokhylla från Myrorna med plastlådor uppmärkta med siluettklipp av plaggen som ska förvaras i, ett svartfodrat hemsytt chiffongdraperi med guldstjärnor som täcker baksidan av bokhyllorna som vi köpt av grannen A. På tavellisten: John Blund av Nils von Dardel, present från Jorun.





Snöskulpturen "Snö-pappan", lätt upptinad.

Och så badrummet: Röda Korsets hälsoråd till Sveriges ungdom, illustrerad av Aina Stenberg Masolle. Den jättedyra speldoseåsnan från arbetskamraterna, de råkade missa att ta bort prislappen och jag låter den sitta kvar. Stuvbiten med röda päron som var det första H uppmärksammade i sitt hem när hon var nyfödd. Babyhandduk som syster Bodil sytt till sin O, under symbolen för den fjärde familjemedlemmen som kommer när han kommer.




4 kommentarer:

Jorun sa...

Hs lilla hörna, antar jag. Jättefint. Men jag tror du måste begära support från någon som vet hur du kan vända på bilderna. Själv har jag bildbehandlingsprogram som du knappast har, men visst kan man rotera bilder i Windows bildvisningsprogram också, eller är det en Vista-grej?

Jörel sa...

"Kom, nu är allt redo", som prästen säger på högmässan.

Jorun, om bildvändning: problemet är att Canon-kameran känner av att bilden är på högkant, så när den importeras i datorn från kameran är den korrekt. Men den koden känner inte Blogger igen. Man skulle kunna experimentera med att vända bilden på någon annan ledd i datorn och exportera den så. Men det är lite kontra-intuitivt att med flit vänta bilden åt fel håll...

Signe sa...

Nu har jag använt det avancerade bildbehandlingsprogrammet Paint och både rättvänt och nästan omärkligt klistrat ihop två bilder ;-) oj så fint det blev.

Anonym sa...

Om det inte vore för att sängen ser ut som att den gått av hade jag aldrig lagt märke till motaget :-) .

Skönt att ha hunnit fixat så fint innan nedkomsten!