Min kollega I tycker att jag borde reklamera tjänsten lagning av koppling med tanke på att det är samma fel igen mindre än tre månader senare. Kanske det. Om det inte vore så jobbigt att ringa. Om han inte höll till i Jämtland. Och så tycker I att jag borde trycka extra på att jag är höggravid.
Försökte googla på vad som gäller och hamnade i den råa lagtexten, konsumenttjänstlagen. Nä jag orkar inte.
Men Herr Partner kanske orkar.
Och snälla snälla I säger att jag får låna hans extrabilnyckel och bara gå förbi garaget och hämta bilen ifall vi behöver skjutsa H till barnvakt mitt i natten eller mig till förlossningen.
Jobba med friskfaktorer – 8 säkra sätt - Suntarbetsliv
3 veckor sedan
2 kommentarer:
Jag håller med din kollega I. Jag tycker att du ska ringa och på ett icke-aggressivt sätt tala om att bilen är sönder igen och att du naturligtvis är överraskad och besviken. Fråga hur han tycker att han vill lösa problemet med tanke på att han bor så långt borta och det är så dyrt att bogsera dit den.
Om han då reagerar på fel sätt, kalla in kavalleriet...!
Nu har jag ringt både verkstad 1 och 2. Verkstan här i stan ska titta på den på måndag. To be continued.
Skicka en kommentar