07 december 2007

Rodel

Jag tänkte att jag skulle byta idrottsgren (från vad, undrar vän av ordning...) och då tror jag det naturliga valet blir rodel. Det är lite så det känns just nu. Man lägger sig på en liten kälke, kastar sig ner i isbacken, parerar kurvor och funderar ut snabbaste sättet att ta sig förbi och nerför och igenom. Man har en kulört störtkruka och tycker det är roligt.

Så här ser banan ut just nu (med start i går morse)

- en hel del arbete, mest roliga saker
- en bytta glühwein och lebkuchen (som skånska pepparkakor med choklad på) i korridoren och gemensamt julpyntande. (Nu hänger det massor av guldsaker i vår korridor, och silver i korridoren ovanför. Julgranen i entréhallen går i blått.)
- introduktion till pilates. man ligger på en matta och spretar med benen tills man darrar i hela kroppen. Ungefär.
- hem och duscha, torka, ut i regnet.
- körövning med luciagalningarna
- eftersittning med mycket prat, alldeles för länge
- hem vid ett, publicering av dagens kalenderlucka
- ny arbetsfredag, nya utmaningar (och det är där jag är nu, jag antar att det här bloggandet är som att bromsa in lite för hårt inför en kurva, jag sladdar till men förhoppningsvis åker jag inte ur banan)
- inköpslunch: grönsaker och fisk
- mer arbete
- hem och packa matsaker i bilen, matlagning hos vännen C, middagsgäster. (Mitt lilla krypin är på tok för litet, så mina gäster och jag går bort och äter...)
- publicera en lördagslucka
- stryka lucialinne
- lunch på Ikea
- luciatåg på Ikea
- fika på Ikea
- mera luciatåg på Ikea
- kanske en liten inköpsrunda på sagda möbelbutik eller åtminstone dess svenska mataffär
- hem till dilemma: studier eller avslutningsfest för kulturhuvudstadsåret?
- söndagslucka
- studiesöndag på temat kvinnor och internet.
- mållinjen vinkar kring midnatt.

Sen väntar tre arbetsdagar innan jag packar och reser norrut. I den banan anar jag julstädning, besök hos ny bäbis, nytt luciatåg och shopping inför julen.

3 kommentarer:

Jörel sa...

Jag tycker det låter mer som hinderlöpning?

Jorun sa...

Det är nog hinderlöpning som är min vanliga gren, men det känns som jag har flow just nu och då handlar det mer om att hinna glida förbi alla kurvor utan att kastas ur banan.

Det är ganska roligt.

Jorun sa...

jag klarade mållinjen. Dagarna som ligger framför mig den här veckan känns med som gammal hederlig hinderlöpning. Så länge det inte är stavhopp som krävs är allt OK.