10 december 2007

Hello world

Long, long time, no see... Men nu är jag tillbaka och hoppas att jag så ska förbli!

Som ni förstår har det hänt en del sedan sist. Det coolaste är att lilla A nu hasar omkring på köksgolvet. Nästan skuttar! En helt ny värld av stolsben och skruffs på golvet, som hon smakar på och sjunger om. Appropå sångstrofer kommer här lilla A favoritsånger just nu: Pappa ä, Ajaj ä (Pappa är här och O är här, tänk vad roligt att mamma är här och i vårt glada lag har vi A här i dag, tänk vad roligt att alla är här) Ubba, ubba lej (Umpa umpa fallerallerej).

O går på dagis här hemma i byn, eller förskolan som man nu mer måste säga. Han längtar till jul och ibland älskar han bara pappa och A, inte mig.

Jag och maken håller på att förbereda oss för skiftbyte, jag återvänder till arbetslivet och han till spisen. Me det är en månad kvar, en hel semester. Eller en månad kvar av ett år och nio månaders frånvaro från jobbet.

2 kommentarer:

Jörel sa...

Välkommen tillbaka, Bodil!
Ja, det blir ett skiftbyte som heter duga! Känns det mest kul eller mest gruvsamt?

Jorun sa...

Roligt att ha dig här igen! Vi hinner komma med goda råd om arbetslivet längre fram, det bästa rådet just nu är väl att bjuta av semestermånaden som ligger framför...