27 juni 2012

Webfastan är slut, här kommer bloggbulimin

Efter att ha varit tyst så länge, öser jag väl på tills ni kräks. Tänk bara på att jag inte kan veta om ni kräks eller inte om ni inte skriver det i kommentarerna eller meddelar det på annat sätt.

Från att ha varit en galen katt-tant så har jag expanderat galenskapen till att bli en galen mac-tant. Inse att jag sitter och knapprar detta på en 2007 års vit macbook av nybörjarklass med plastskal. En dator som under årens lopp försetts med nytt batteri (två), ny sladd (oväntat dyr), nytt minne (vilket gjorde den minst dubbel så snabb) och ny hårddisk (vilket har gett den komplett minnesförlust, vilket kommer att vara en huvudvärk veckovis framöver). Jag har också uppgraderat operativsystemet och köpt nya program när de gamla har känts trista. Resultatet är en dator som kanske inte känns ny men som helt klart funkar bra. Och det är roligare att köpa reservdelar än att sucka över att allt bara går sönder nuförtiden. Jag är ganska glad över att det finns elektronik som det lönar sig att laga.

Här kommer Dagens Anmodan: lägg ner stickningen, skjut ifrån er kvällsmackan, res er ur soffan, gå och leta rätt på den där externa hårddisken som ni köpte för länge sedan men som det inte har blivit av att använda så plikttroget som ni hade tänkt er.
Och gör för allt i världen en backup.
En gång i månaden är helt klart bättre än ingen gång.


1 kommentar:

Signe sa...

Underbart med kvalitet!