26 juni 2012

Webbfastan drar mot sitt slut

Gläds internet, min dator är lagad och inom kort (läs första bästa dag då jag äntligen kan gå från jobbet medan affärerna ännu är öppna) har jag en ny hårddisk. Blank och fin eftersom all information jag hade lagrat på den förra var irrecuperabel. Zut alors men jag gjorde faktiskt en backup för något år sedan och resten har jag väl i huvet. Typ. Andra saker: Tydligen är bomull jättedåligt i monsuntider och det är därför indierna har sitt överraskande nära förhållande till polyester. Vem kunde ha trott att det fanns en förklaring på den gåtan. Om en vecka åker jag i morgon. Jag tänker därför ordna en Pre-Indian Happiness Party om en vecka. Har inte bestämt namnet på den som ska hållas när vi kommer hem. Indian Post Partum Depression Party, kanske. Eller kort och gott Hello Belgien! I dag skrev jag en journalistisk artikel för första gången sedan mitten av nittiotalet. Den handlade om en ingenjör och den enorma mätmaskin han har konstruerat för att hitta uranisotoper i prover till exempel av damm. Är lite rusig av glädje över några formuleringar i den; vad gör jag som jobbar som administratör när jag borde ha byliners stora som tefat. Och sedan var det frågan om reseapoteket. Hur mycket är det rinligt att ta med sig?

4 kommentarer:

Jörel sa...

Jag lovar, jag vet vad stycken är och hur en returtangent ser ut. Det finns en anledning varför ipaden kallas läsplatta, inte skrivplatta.
Vivement Macbook!

Signe sa...

ert reseäventyr gläder mig redan nu, så roligt att ni åker!

Jorun sa...

Jag är ju inte resvan alls, men jag tror att jag skulle ta med mig: skavsårsplåster, värktabletter, diarrédämpande, myggmedel, allergitabletter, plåster, handsprit (gel) och intimvåtservetter.

Signe sa...

Jag har tänkt på indier, polyester och bomull ca åtta gånger sen jag läste det här inlägget. Tack för att du när mitt intellekt.